Wikia

Bad Wolf was de 12e aflevering van serie 1 van Doctor Who. De aflevering wordt voorafgegaan door Boom Town en gevolgd door The Parting of the Ways

SamenvattingEdit

Als de Doctor wakker wordt zit hij ineens midden in de spelshow Big Brother. Een probleempje: de speler die er door de kijkers uitgestemd wordt, verliest ook meteen zijn/haar leven.

Rose Tyler wordt wakker in zo'n soort gelijke situatie. Zij moet The Weakest Link spelen. De speler die volgens de anderen spelers de 'zwakste schakel' is, wordt door de robot in het midden met een laserstraal beschoten.

Captain Jack Harkness vindt zichzelf in een soort mode-programma. Twee robots doen er alles aan om Jack een nieuw imago te geven. In het begin laat hij het allemaal over zich heen komen en vind hij het wel grappig zo. Echter, als de robots van plan zijn, zijn hoofd met een kettingzaag door te zagen, grijpt Jack in, hij gebruikte zijn verstopte geweer, schiet de robots kapot en gebruikt hun onderdelen om een nieuw groter geweer te bouwen.

De Doctor weet te ontsnappen door de camera's te saboteren, wat in Big Brother leidt tot een directe uitzetting. Iets of iemand staat het echter niet toe dat de Doctor zijn leven verliest en hierdoor kan de Doctor gewoon direct ontsnappen. Het eerste wat hij ontdekt is dat hij zit op Sattelite Five, een sateliet die de Doctor al eerder bezocht had tijdens de aflevering The Long Game.

Rose schopt het in de quiz tot de finales maar verliest daar. Net als de Doctor en Jack binnenkomen wordt ze met een laserstraal beschoten. De Doctor heeft het er emotioneel zwaar mee. Vechtend neemt het tweetal de bovenste verdieping van Sattelite Five over en daar komen ze erachter dat Rose nog niet dood is. Rose wordt echter wel bedreigt door Daleks, die de verliezers van Sattelite Five al die tijd gebruikten om nieuwe Daleks te creëren.

Around Wikia's network

Random Wiki