Wikia

Nederlands Doctor Who Wiki

Doctor Who

Overleg0
63 pagina's
op deze wiki

Doctor Who is een science-fiction programma dat vroeger te zien was op de het televisiekanaal van de BBC van 1963 tot 1989. In samenwerking met Universal Pictures werd er in 1996 een televisiefilm gemaakt waarna het programma opnieuw tot leven werd gewekt. Dit gebeurde in 2005 in Groot Britannië en Australië en in maart 2006 in de Verenigde Staten van Amerika (en, vanaf 2009, via het kanaal BBC America). Het is nu, in 2014, nog steeds actief.

Doctor Who gaat over de avonturen van een mysterieuze tijdreiziger die men alleen kent als de Doctor (Engels: the Doctor). De Doctor reist door tijd en ruimte in een schip genaamd de TARDIS (Engels: the TARDIS), een afkorting voor "Time and Relative Dimension in Space" (Nederlands: relatieve dimentie in tijd en ruimte). De Doctor is gewoonlijk op avontuur met één of meerdere "companions" (Nederlands: metgezellen). Vaak zijn dit aantrekkelijke dames. De originele Doctor Who serie wordt door het grote publiek vooral bewonderd door de verschrikkelijke monsters (zoals de Daleks en de Cybermen) en het als eerste gebruiken van elektronische muziek en special effects.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki