Wikia

The Parting of the Ways is de dertiende en laatste aflevering van serie 1 en is een vervolg op Bad Wolf.

SamenvattingEdit

Rose Tyler wordt door de Doctor in veiligheid gebracht en met de Tardis naar huis gebracht. In de tussen tijd nemen de Doctor en Captain Jack Harkness het op tegen de enorme hoeveelheid Daleks. Het is al meteen zeker dat ze het niet kunnen winnen door slechts met geweren te schieten maar de Doctor heeft nog een geheim wapen in petto op floor 500 van Sattelite Five. Captain Jack en de anderen moeten genoeg tijd rekken om er voor te zorgen dat de Doctor zijn wapen afbouwt: een zender die de hele omgeving zal vernietigen: Daleks en mensen. Maar kan de Doctor dat wel? Of vind hij de mensen toch niet iets belangrijker? Het laatste is waar en de Doctor besluit zijn wapen niet te gebruiken. Dan komt Rose plotseling terug die het hart van de Tardis heeft aangekeken en andersom. Met behulp van de Time Vortex binnen in, is Rose veranderd in Bad Wolf. Ze vernietigt de Daleks en maakt Captain Jack Harkness opnieuw tot leven (die door de Daleks was uitgeschakeld). De Doctor absorbeert de Time Vortex uit Rose, zodat niet zij maar de Doctor moet sterven, iets wat bij de de Doctor uiteindelijk resulteert in zijn regeneratie naar de tiende Doctor.

Around Wikia's network

Random Wiki